My Followers

Friday 30 December 2011

Skin79

Assalamualaikum...

hari ni aku nak share kat korang BB Cream yang aku suke sgt pakai..ala...yang skang niyh tengah terhangat pasaran ..macam2 jenis & brand BB Cream yang ad kat pasaran.hehehhe..korang pilih jek la mane yg korang nak.

meh nak tunjuk pic BB Cream Skin79 tuh...

botol die kaler pink...i loiiikee =P


SKIN79 ni adalah produk penjagaan kulit & make up yg sangat2 terkenal di Korea, ia juga merupakan jenama ASAL pertama yang membawa produk BB krim ni ke dalam pasaran kosmetik. SKIN79 telah terjual lebih dari 700,000 botol krim BB di Korea dan juga merupakan favourite kepada ramai gadis2 dan jugak artis2 di Korea!!! wowwww!!!

 BB Cream @ ‘krim ajaib’ mampu memperbaiki kulit dan menjadikan make up menjadi lebih mudah (semudah ABC!!!!) . Beza antara BB Cream dan produk kosmetik yang lain, BB Cream adalah kosmetik sekaligus adalah sebagai perawatan kulit ( kira 2 in 1 la ). Produk foundation lain kebanyakkannya hanya krim biasa semata-mata dan tidak dapat merawat kulit, tapi, BB Cream melakukan keajaiban dengan memperbaiki struktur kulit.

Antara kebaikkan BB Cream ni adalah : -

>>>> Bila pakai produk ni,muka akan nmpak natural + fresh jek...i lioikeee.... Tak perlu make-up tebal2.. mcm aku yg suke berangan ni, klu dah terlamabat bersiap nak g keje, aku bubuh jek BB cream niyh + ngan compact powder pastu pakai lips gloss + mascara..nah.. sudah ready nak setat kete g kojo.. Eleh.. padahal temapt keje xsampai 5minit pun dr umah . Oh yea, BB Cream Skin79 ni sekali pump jek dah cukup utk 1 muka. xpayah pump byk2 kali, melainkan korang punye pump tu rosak..thehehehhe..

>>>> Sebagai essensial krim, menutrisi kulit, menegang, mencerahkan dan menghaluskan kulit sehingga tampak selembut sutera...ouccchhhhh.... aku belum lagi dapat kluit wajah yg selembut sutera cina niyh

>>>> Sebagai sunblock, dengan SPF-25 PA++yang melindungi kulit dari sinar UV berbahaya yang boleh menyebabkan bintik2 hitam di wajah. ( sesuai la sgt dgn aku yg duduk dekat ngan laut ni hahahahaha)  

>>>>  Sebagai alas bedak, membantu memperbaiki masalah kulit dan melindungi wajah dari bahan2 kimia berbahaya produk make up lain.

>>>> Sebagai foundation yang membuat make up tampak sempurna dan wajah tidak terlalu berminyak sepanjang hari.Sesuai untuk semua jenis kulit, tidak menyumbat pori pori dan sgt best digunakan setiap hari untuk kelihatan cute mcm gadis korea!!! =P

Sekian 

Selamat mencuba!!!! =P

6 si gojes sedang bersembang!:

Anonymous said...

skin79 ni,bb cream yang mengikut warna kulit ke?

Anonymous said...

harga untuk sebotol berapa?

Eyza said...

yup die ikut warna kulit...1x pump dah cukup utk 1 muka.. =)

Eyza said...

Harga sebotol xsilap dlm RM60++ cam tu la..dah xigt..

Schu haDa said...

alaaa..nak beli gak :(

bukan bb cream ni utk kulit kering ke kombinasi ke?
kulit u type tu eh?

LF Eyza said...

Schu Hada : kulit sy oily.... skin79 pink ni sesuai utk oily skin..xsilap Eyza ad 3 kaler skin 79 ni..

1) pink - Oily skin
2) gold - Dry skin
3) orange - normal skin

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tuan punye blog :kisahoneydanbee