My Followers

Wednesday 20 June 2012

VIT C Shaklee for Glowing Skin!!!


Biasa kita dengar Vitamin C  boleh mencantikkan dan melicinkan kulit badan seperti yang diperkatakan di dalam media massa, majalah hiburan atau surat khabar , terdapat artis hollywood tidak kurang artis tempatan juga telah mengambil suntikan Vit C untuk kekal jelita.Sejauh manakah kebenaran fakta itu??????

Vitamin C iaitu juga dikenali sebagai Ascorbic Acid merupakan vitamin yang larut air amat diperlukan kerana ianya tidak dapat dibina secara semulajadi oleh tubuh badan manusia.Oleh yang demikian ianya perlu diambil secara pemakanan atau suntikan.

Kekurangan Vitamin C boleh menyebabkan penyakit Scurvi  iaitu melemahkan muscle, gusi berdarah , kehilangan gigi , kulit berdarah dan juga mudah keletihan dan depress. Malah kurangnya vitamin C di dalam tubuh badan juga akan mengakibatkan luka lambat sembuh.

Kekurangan Vitamin C biasanya terjadi kepada individu yang menghadapi AIDS,cancer,ulser perut,perokok, stress yang berpanjangan, pesakit yang menjalani surgery, individu yang berada di tempat sejuk dalam jangka masa yang panjang dll.

Fungsi Vitamin C

1.Membantu tubuh badan menghasilkan kolagen iaitu struktur utama dalam saluran darah, gigi, gusi, rambut, kulit , tendon dan ligament.

2.Vitamin C penting untuk mengawal level nitric oxide iaitu bahan kimia semulajadi yang membantu dalam mencegah pengerasan saluran darah oleh itu membantu mencegahpenyakit darah tinggi,sakit jantung ,stroke (angin ahmar),kerosakan buah pinggang dan sebagainya.Mencegah penyakit barah kerana fungsinya sebagai antioksida yang meneutralkan radikal bebas dan mencegah kerosakan sel-sel badan.

3.Membantu detoksifikasi bahan pencemar di dalam tubuh badan seperti (plumbum dan raksa)

4. Membantu metabolisme kolesterol di dalam badan justeru mengelakan penyakit batu karang pada hempedu dan mengurangkan kolesterol dalam darah.

5.Mengurangkan tahap penyakit (severity) demam, batuk dan selsema 

6. Membantu dalam penyerapan zat besi yang diperlukan oleh badan untuk pembentukan darah, brains development , kontrol aktiviti otot.jika kurang nya zat besi memberi kesan kepada immune sistem badan kerana T-cell yang diperlukan untuk antibodi berkurang. 

Lihatlah betapa pentingnya Vitamin C dalam tubuh badan manusia.

RISK jika Vitamin C terlebih dos penyakit batu karang,diarrhea dan nausea

Bagaimana untuk mendapatkan Vitamin C sumber makanan semulajadi seperti buah-buahan dan sayur-sayuran ,supplements vitamin C dalam bentuk askorbic asid seperti :


SHAKLEE Sustained Release VITA- C

-menawarkan perlindungan perlepasan terkawal semula jam demi jam dengan menggunakan tumbuh-tumbuhan semulajadi untuk memberikan bekalan vitamin C kepada tubuh badan secara lembut dan berterusan.

Sumber Makanan yang kaya Vitamin Cbuah-buahan seperti strawbery, buah sitrus seperti oren dan tomato, sayur brokoli,honey dew 

Pregnant dan breasfeeding mommies dicadangkan untuk mengambil lebih Vitamin C dalam diet harian.Smoking juga mengurangkan kadar vitamin C di dalam badan.Jadi perokok tegar, perokok shisha dicadangkan untuk mengambil lebih Vitamin C.

(source : Dr. Norman ,healthyvitaminsguide )

Untuk keterangan lanjut, sila hubungi :

SMS / WHATSAPP / VIBER : 019-6322311  
Email : fz_fizam@yahoo.com

P/S : jangan lupa tau nyatakan masalah kulit yang anda hadapi supaya mudah untuk saya consult anda =D
        dan kepada yang nak dapat harga istimewa dari saya sila nyatakan " SAYA MAHU HARGA YG SUPER DUPER ISTIMEWA


** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

0 si gojes sedang bersembang!:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tuan punye blog :kisahoneydanbee