My Followers

Friday 1 June 2012

kau lah teman,kaulah sahabat

Assalamualaikum...
Nak tau siapa insan2 yg istimewa yg bergelar sahabat yg hadir dalam hidup saya?? 

** Sorry..aku curi pic kau kat FB**

NORAVNI - Die ni aku kenal mase aku tingkatan 2.. die budak baru kat sekolah mase tuh..Die ni sorg pendengar yg baik, memahami & agk kelakar orgnyer... Die sgt2 suke bercerita..lagi2  GTO .... hari2 if waktu free jek die mesti bercerita ttg ap yg die dah baca /tengok..jadi aku mmg xpayah la susah2 tgk tv..coz aku dah ad tukang cerita kat sekolah..hahhahahaha... 
kami mmg slalu bersama bertiga dgn sorg lg member...dimana ad dia, disitulah aku...

IMAH - Die ( sorry xder pic) ni lak aku start rapat mase form 2 gak...die ni sorg yg agk pemalu & karakternyer agk kelakar ...seorg pendengar yg baik, dan  terror  sket drpd aku dlm subjek math * sumpah aku jeles*  tapi aku xtau dimana die berada sekarang...sejak form 4, die pindah ke simpang renggam, terus jek menyepi.. adalah sekali dua hantar surat kat aku & last die tinggalkan hadiah di tangga rumah aku..lepas tu terus xder jumpe2 lagi sampai skang...huhuhuhu.. 

Mereka berdua adalah sahabat yg paling rapat sekali dgn aku semasa menengah rendah...Seyes mmg rindu sgt2 kat korang berdua...rindu nak berborak dgn korang, dan semua lah... terutama kat Imah lah..hampir 10 tahun aku xpernah bersua muka dengan die... tah mane lah die skang..dah kawen ke blom aku pun xtau lah.... hahhaha..kalau diingatkan balik, mmg best zaman ni...masing2 dok cop abg2 senior pengawas yg tetttttttt..nama2 mereka terpaksa dirahsiakan....tapi nama2 dan wajah mereka masih segar dlm ingatan aku walau aku tau abg2 tu yg dulunyer hensem & kacak sekarang dah gemok + boroi...wakakkakakakakka..

*******************************************************


NURUL HANI - Aku mula start rapat dgn die mase form 4...kami sekampung..memula aku tak kawan pun dgn die ni..bg aku die ni dah lah sombong, kasar lak tu.mmg xsesuai dgn aku...senang citer aku xsuka die lah...TAPI tah mcmane bila dah slalu melepak kat kelas tu kami jd terapat secara automatik.. Dari situ kami mula berkenalan antara 1 sama lain..BILE dah kenal, rupenyer die ni kasar kat luaran jek..hati die sgt2 baik...seorg pendengar yg baik, penasihat yg baik, tangan die ni berseni..kalau melukis mmg cunlah & slalu ad dekat dgn aku saat suka duka aku...Dia jugak pembakar semangat aku utk aku fokus on SPM.. die budak yg sgt bijak & bile dah berkawan dgn die, aku pun jadi bijak cam die..kami top 10 student..tapi dlm kelas jek laaa...hahahhahahahha Die ni jugak yg telah banyak berkorban utk masa depan aku...kalau tak kerana die, mungkin aku xder kat tempat aku berdiri sekarang.. Touching jap...mmg tiada rahsia antara kami...suka duka kami mmg same2 tempuhi..igt lagik mase kami tinggal beberapa bulan jek nak SPM, kami clash dgn bf masing2 ( ohh..lupe...kami xbercouple dgn rakan sebaya, tapi dgn yg jauh lebih tua..thehehehe xsilap 6 tahun beza kami kot) 


WAHIDA - Die ni pun aku mula kenal mase form 4 gak....she's mmg pemalu sgt2 orgnyer..suara alahai...lembut jek..ckp pun slow jek....gadis melayu paling sopan santun la dlm kelas...hahhaha.....& creative orgnyer...Aku mmg suka menyakat die niy..hahhahahhaha...


*******************************************************

Ehhh..nape tetibe ad gambo kawen lak ni????

KAKA ZIEHA - Die ni aku kenal mase memule masuk kat ADTEC dulu.....jumpe kat dorm..sebelah katil aku jek..... First Impression aku kat die??? Haaa..memule aku igt die ni sombong..pasal punye lah beria aku tanye name die 2x die buat xreti jek...ishk3x...org katil sebelah die plak yg buleh dgr aku tanye name die...hhahahahha..klako gile aku mase tuh...yg bestnyer pulak...die ni sekelas dgn aku...mcm tau2 jek..dah la sekelas, 1 dorm lagi , sebelah katil lak tu....aku slalu kalau tido terover sampai g kat katil die ( katil kami rapat2) mmg lasak tahap cipan la aku ni..nasib bek die xmarah aku/lempang muka aku kan??? hehheheheh
nak dijadikan cite, mase memule masuk kelas  tu kami berdua jek perempuan tau..lain semua lelaki..kire kami dikelilingi hero2 nakal la mase tuh..memula mcm ssh jek nak sesuaikan diri dgn dieorg..tapi alhamdullilah..kejap jek..pastu dgn ktorg skali join sekaki kenakalan bebudak tu..hhahahaha... 

kaka Zieha ni die jenis protective,garang,caring, baik,memahami,pendengar & penasihat yg baik..banyak kisah suka duka yg kami lalui sama2...Die ni slalu jek ikut semua kemahuan aku..aku nak makan ape, aku nak tu nak ni lah...hehhehe aku ni mmg sgt2 manjalah dgn die...jgn jelessss.... Walau cam tu pun, kami jugak slalu sgt gaduh + bermasam muka...hahhahahaha...xtau pasal ape, tetibe jek xbertegur sape, tapi tetap g kelas same2... pastu majok2..hahhahha..... tah ap2 jek.....

KAKA LIENS'Z - Haaaaaaa....yang ni pun 1 kelas gak ngan kite org, tapi die masuk lambat sikitla..  ishkkk mane aci, die xkene pun orientasi...
Die ni sorg yg berhati tisu,sensitif sgt2,suke benda yg comel2, creative, pink + puple mmg warna kesukaan die...so kepada sape2 yg nak bg hadiah, bg la yg ad kaler pink/purple..sure die melompat kesukaan la..die suka bermekap2 + melawa2, suke menangis..sikit2 kang meleleh la air mata die..she's so sensitive...tapi xkisahlahkan..dah tu mmg nature die...ad beberapa ciri2 die tu ad dlm diri aku la sket yg buat kami boleh rapat & berkongsi minat yg same... hehhehehe...lagi bab2 mekap, produk2, bergaya dll lah... lagik satu, die suke ketawa kuat2.. like "hahahahhahahahaha..."
same la eyza..k.lin pun~~~~ ( tu ar ayat yg die biasa guna bile ad sesuatu yg aku lakukan same mcm die buat) banyak kisah suka duka yg kami semua lalui bersama....majok2 antara satu sama lain tu dah jadi perkara biasa, gelak same2..gosip2 same..kalau kat kelas aku slalu kene sakat dgn bdk2 lelaki, kat hostel plak aku jadi sebaliknye..aku & kaka zieha mmg suka sgt menyakat minah yg sorang ni..sampai nanges2 lah die....hahhahahahha..sori ye kaka liens'z... 

RUSDI - Mamat ni pun salah sorang sahabat aku gak..kami slalu ber3 aku, rusdi & kaka Zieha  (abg,kaka & adik ) ...hhahahahhahah...kami nakal pun same2...  :P ap yg ad kami kongsi bersama2...mamat ni mmg die sgt nakal, tapi bijak...bab teknikal ni die pejam mata pun bleh buat tau...Aku yg xberapa nk terer ni slalu refer kat die lah..hehhheheh...tapi bab doc /paper work die mmg hancus.. mmg berpinarlah kepala otak ni kalau tgk file die...hadoiii..maigrain aku & kaka zieha kalau kene hantar folio... boleh demam kiteorg...hhahahahha...
Mamat ni mmg suke sgt2 menyakat aku..dah mcm2 gelaran kot die bg kat aku...errr..xyah la sebut kat sini..bebudak kelas aku tau lah cam ner.... hhehehe... tapi ad kelemahan die..bile aku sebut jek name kaka zieha, hahhaha diamlah die...kui3x... klako sgt2 mase zaman tuh.... skang die & kaka Zieha dah pun berkahwin...Alhamdulillah....

Sebenarnya ad ramai lagi yg aku tak dpt nak senaraikan kat sini...Demi utk menjaga sensitiviti masing2..yelah, ad yg dah berkahwin, kot2 la pulak bininye terbaca plak belog aku ni xker naya..kang timbul salah faham ssh jugak kan...so kepada yg xder dlm senarai tu ,jgn kecik hati ye..korang yg tak tersenarai tu bukan bermaksud aku tak ingat/lupe kat korang...korang ttp ad dlm hati aku, cume malas jek nak tepek kat belog aku ni...kire korang masuk dlm diari hatiku jek la ye..bukan diari online ku... hhehehhe ...Ape pun thanks coz hadir dlm hidup aku & menambahkan lagi warna-warni dalam kanvas lukisan hidupku... Aku mmg rindu sgt2 kat korang semua skali....dikesempatan ni jugak mane2 kawan2 aku yg mane message / pangilannye xberjawap/aku xreturn call/pm kat fb tapi xberjawab tu aku minta maaf ye.. Apepun, aku tetap sayang kat korang2 semua...Rindu sgt2 semua kenangan masa bersama2 dulu.....love korang~~~~

Salam Sayang,
CPM Eyza


0 si gojes sedang bersembang!:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tuan punye blog :kisahoneydanbee