My Followers

Friday 17 June 2011

Tips Nak Bagi Hadiah Perkahwinan

Start bulan June hingga July, jemputan kahwin "aku terima nikahnye" pun melambak2 la jugak memenuhi kotak post kat depan umah tu ( siap ad yg da rosak akibat terkena dek ujan..)...ye la...kebiasaannya waktu2 cuti sekolah ni mmg tarikh favourite bagi bakal2 pengantin nk melangsungkan perkahwinan...( same la cam aku dulu gak...kui3x). Wokey! berbalik kepada tajuk asal, pastinye korang2 sume termasuk aku skali pening nk bagi hadiah ape la hadiah yg sesuai nk diberikan kat kwn2/sedara mara/kaum kerabat/akak/abg yang bakal berkahwin kan3x???? betul x????? heeee...ni ad beberapa tips utk korang2 yg blur,xtau nk bg hadiah ap kat pengantin tu...hahhahahahahha....

**** Korang bagi la sesuatu yg boleh digunakan dan practical.
**** Lain daripada yang lain 

KENAPA????????

Aku ckp ni berdasarkan pengalaman aku la kan...kebykkan org akan bagi sesuatu yg typical utk dijadikan hadiah kepada pengantin CONTOHNYE: Gelas 6 biji tu ...tgk kotak pun da tau ap isinye...so mcm x suprise la kan, bukan nk kate hadiah gelas 6 biji tu x bagus, tp lebih baik kite bg sesuatu yg lain dr kebiasaan yg bleh digunakan oleh si penerima hadiah utk masa akan dtg...heheheehheheh...Hadiah tu x mahal xper, tapi berbaloi n yg paling penting hadiah tu xder la dok kat stor/almari jek...


Salah satunye:

1) Lesung batu - Time aku kawen,ad kenalan yg menghadiahkan aku lesung batu niyh...terima kasih byk2 yea..sangat2 berguna hadiah kamu itu...buleh digunakan utk menumbuk sambal dll la...heeee

2) Set Cadar katil - Yang ni klu bagi 10 kat pengantin pun confirm akan dipakai,xder simpan2 punye...xrugi hadiahkan kepada pengantin tau...ikut la bugjet korang, klu mampu beli memahal,beli la....klu bugjet xcukup,yg biasa2 pun xper...ap2 pun, terima kasih jugak kepada kwn PLKN aku n Pn Siti Min yg bg aku hadiah cenggini.Sukaaaaa....

3) Tuala Sepasang - Hadiah cam ni pun ok beli jek kat jusco tu melambak2 korang pilih jek la kaler ap yg korang nk beli...coz kengkadang pengantin pun lupe nk beli tuala utk diri sendiri...hahhahaha....Aku pn dpt hadiah tuala sepasang ni..kaler Grey...i like sooo much...i pakai tawww...terima kasih kpd si pemberi hadiah...

4) Dapur Gas - hadiah cam ni lagik ok,mahal ke murah ke xpenting.Sannngggattt berguna tau bg pasangan yg nk memulakan kehidupan baru yg segala2 bermula dr 0 . Aku dpt 2 unit dapur gas nih...hahhahaha...klu yg skang aku pakai ni rosak, aku pakai la yg lagik satu tu...hhihiihihihih.....

5) barangan Elektrik - Yang ni pun ok jugak klu diberikan kpd pasangan pengantin, tapi kemungkinan akan sama dengan org lain tu agak besar la...heeee..tp xper kot pd aku coz barangan letrik zaman skang ni bukan tahan lame pun :P


6) Hiasan Dinding - Hiasan dinding ni buleh la digunakan oleh pengantin utk letak kat umah baru mereka nti...xder la umah tu kosong jek.....

7) Bantal -Hadiah ni pun menarik jugak..ad bran????

8) Cutlery set - Ni ponn antara gift yg menarik utk diberikan...coz, jarang sgt2 org nk bg pengantin hadiah cenggini....very exclusive ~~~~


Kesimpulannye, ap pun hadiah yg korang bagi, yang penting adalah "keikhlasan" korang dalam memberi hadiah, bukan sebab nk menunjuk2 kat org lain yg korang beli hadiah yg memahal tu...n percayalah, pada si pengantin yg penting adalah kesudian korang hadir ke majlis bersejarah mereka & mendoakan kesejahteraan serta kebahagiaan mereka tu adalah penting. Majlis jadi lagi seronok ble si pengantin tgk wajah2 insan2 tersayang yg sudi memeriahkan majlis.Rasa sgt2 terharu beb!. ;) psssttt aku ckp berdasarkan pengalaman niyh tau....

0 si gojes sedang bersembang!:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tuan punye blog :kisahoneydanbee