My Followers

Monday 27 June 2011

OuR 1st AnNiVErSaRy

Assalammualaikum


12 June 2011 Ni adalah tarikh ulang tahun perkahwinan kiteorg!!!! =) Walaupun rase cam da basi tp aku nk jugak cite..hahhahahahaha.....=P 


Syukur alhamdulillah....kerana Allah telah menjodohkan kami berdua sebagai pasangan suami isteri yang sah dan direstui oleh keluarga kdua2 belah pihak....dan tentunya menjadi harapan semua pasangan suami isteri kat dunia ni utk hidup bahagia hingga ke syurga kan???  begitu la jugak kiteorg...semoga jodoh kami ni berkekalan hingga ke syurga dan di kurniakan zuriat2 yg baik & comel2...insyaallah....=)...


Diam x diam da setahun rupenyer aku kawen...heeeee...pantas betul masa berlalu...rase cam baru semalam jek aku menikah n bersanding..tapii..rupenye da 1 tahun laaaa... ay, eyza ko berangan jek kan????  . Aku happy dengan life aku sekarang...heee...kan berdua lebih baikkk....


layan la  gambo kawen aku niyh...yang da basi niyh..hahhahahaha...kiteorg xder la buat majlis grand2..biasa2 jekkk


Ni gambo kat sebelah umah aku...



Batu pahat yeee...


Ni kat umah melaka ( Sebelah lelaki)

Kat banda Hilir * tempat bermulanyer kisah kasih, suka & duka kami* kui3x sila muntah skang

Imbas kembali waktu mule2 kenal dulu..heeee...aku kenal ngan hubby aku ni kat PLKN UiTM Lendu...ahaks...ktorg bermula sebagai kawan2 jek....erkkk kawan ker??? entah la...xberapa nk pasti  aku "terjumpe" hubby aku ni mase modul "character building" pada 05 Apr 2004 8 ishkk aku igt tarikh niyh  . Kebetulan mase tu hubby aku ni satu kumpulan la ngan aku...Then da satu kumpulan tu cam biasa la ad sesi pengenalan la ap la...yg aku x boleh blah, kene ingt sume name kawan n tempat asal kwn2 tu..uhukk susah benor aku nk mengingatkan nyer..aku tulis dlm buku nota sume name kengkawan...hahhaha... tapi satu name jek yg aku x berape nk ingat -------> Z.A.M.R.I ....so aku pun slamber jek la tanye balik kat die, sape name die???? ...korang nak tau ap reaksi die???? buat derk jekkk sambil menundukkan muke die..alahaiiiiii......dlm hati aku hek eleh mamat ni bugjet hensem la tu..xpon dia igt aku nk ngorat die kottt...pastu malas aku nk tanye lg.... da esoknye slamber jek die marah2 kat aku pasal girl fasilitator merajuk coz disebab aku....aku mule ar nk panassss..pasal si fasilitator yg gewdik tu aku plak yg kene bahan..terkejut jgk ar aku, ad suara rupe2 ye mamat niiii...ingatkan xder suara........hahhahaha..lawak la mamat ni, makhluk paling pelik la yg pernah aku jumpe...

disebabkan kes tu, aku mmg x bertegur sapa la ngan hubby aku ni...hhahahhahaha....kebetulan petang tu, kumpulan dirombak semula, n aku n die da x satu kumpulan la.....yahhooo..xyah lg aku nk dok nyampah kat die...so aku pun teruskan la kehidupan aku cam biasa...di kelilingi klik2 yg ramai.....seronok sgt2 mase zaman tuuu....kepelikkan mule berlaku bile, die sering jek mengekori aku, yg aku x boleh blah slamber jek die minta no tipon aku...HELLO!!!! mmg x ar aku nk bg, coz aku still bengang dgn die kan....

TAPI....

TAPI....

TAPI....

die memang sorg yg reti putus asa, die sentiasa mengekori aku...n sentiasa nk cari peluang nk dekati aku...padahal time tu melambak kot peminat die terutama skali R******...sampai aku pun naik meluat la ngan aksi2 gegel yg gedik2 tu..meluat ker jeles aku pun xsure la  mengada jek lebih..eeeeiiiiiii..menyirap betul aku!. Di pendekkan citer, hubby aku ni try minta no tipon aku lagi..., tah cam ner aku pun bleh tergerak hati nk bg no tipon aku yg mahal tu...kire tukar2 no tipon la... hhehehehe

Sejak dari tu, die suke main miskol2 ....menyampah betul aku org main miskol2 ni...tiap2 pagi n malam miskol...malas betul aku nk layan....ishkkkk.... klu tipon pun just nk say " good night, jg diri baik2...& saye rindu awk" ouccchhhh....mamat ni sedar ker ap yg die ckp niyh...layan jek laaaa...aku kan single.....

lepas 3 bulan, PLKN tamat....die blah cam tu jek xckp ap2 pun kat aku...even say " good bye", aku pun buat derk jek la...aku dok sibuk bersalam2 n jumpe klik2 aku,kire aku sibuk ngan dunia aku sendiri jek laa....  1 bulan selepas tamat PLKN. aku pun da bekerja, tah nape, tetiba die kerap call aku waktu aku lepas balik keje , atas alasan sesaje....ye ker???? hahhahahha..aku cam biasa, layankan jek laaaaa.....

Lame2 dr atas dasar kawan tu ad keserasian &persefahaman, so perhubungan tu berterusan la sampai aku sambung study balik..kebetulan pulak aku ditempatkan kat melaka jugak....alahai...... suke la die....tapi mase tu kiteorg masing2 wat hal sendiri, die sibuk ngan latihan tentera, aku plak sibuk dgn buku n kertas aku la kan... cume yg die sempat pesan kat aku mase sebelum die masuk tentera, klu ad jodoh antara kita, xkan kemana n die suh aku tunggu die....

Disebabkan pesanan tu la aku menolak mane2 lelaki yg nk nk couple ngn aku, maaf yer kepada mereka2 yg pernah terasa hati ngan penolakkan aku dulu...maaf jugak kerana mengecewakan kamooo...tp saya bercakap benar, hati saya milik milik org lain n saya tidak boleh menipu diri saya sendiri...even saya pun x pasti org yg saya tunggu tu benar2 sayangkan saya atau sebaliknya........bg aku klu jodoh xkan kemana2....

lepas abis study, aku terus dpat keje, n lebih kurang setahun pastu atas persetujuan family jugak kiteorg bertunang pada 28 nov 2009 dan atas persetujuan keluarga dan dengan izin dari-Nya juga, pada 12 June 2010 kami di nikahkan dlam majlis yg sederhana, tetapi cukup meriah....Alhamdulillah...akhinya kami disatukan..setelah melalui pelbagai suka duka yang hampir meranapkan semua impian kami disebabkan oleh perasaan dengki makhluk Allah yg benci melihat akan kebahagiaan kami....

Kepada makhluk Allah yg pernah menaburkan fitnah tu, aku redha dgn ap yg ko da buat kepada ktorg, tp satu jek aku nk igtkan, ap yg ko buat kat ktorg tu, ko akn dpt balik...

Sekiannnn~~~~

2 si gojes sedang bersembang!:

Anonymous said...

kenape cket pun xde nme sy disebut sbg pembantu majlis perkahwinan...

LF Eyza said...

oh yeaaa.. kne letak ea.... hahahaha...
ye la.. nak letak la ni.. Thanks kepada CIk Noramira binti Hamid yang banyak membantu semasa majlis pertunangan & juga perkahwinan saya =)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tuan punye blog :kisahoneydanbee