My Followers

Wednesday 12 September 2012

Khasiat Alfafa Complex Shaklee

Picture Source :  kredit to en google

Pernahkah anda mendengar sejenis tumbuhan yang bernama alfafa???? mesti ad yang pernah dengar & ada jugak yang xpernah dengar/ xtau langsung mengenai alfafa ni kan??? ok lah, xyah pening2...saya kan cerita serba sedikit mengenai Alfafa ini yea.... 

Alfafa adalah berasal daripada perkataan arab yang bermaksud : "Raja kepada segala tumbuhan" Alfafa merupakan sejenis tumbuhan herba yang menakjubkan dan digunakan secara meluas bagi merawati pelbagai jenis penyakit di seluruh dunia. Alfafa atau nama saintifiknya "Medicago Sativa" merupakan tumbuhan dari kalangan keluarga kekacang yang mana akarnya mampu menjalar kebawah tanah sehingga mencecah 20 -30 kaki jauh ke bawah tanah dan berupaya menyimpan & menyerap mineral yang tidak mungkin boleh kita didapati di permukaan tanah. 


Alfafa Complex Shaklee

Alfafa Complex merupakan Formula Shaklee Signature yang pada asalnya dibangunkan oleh dr Shaklee pada tahun 1950-an. 

Alfafa Complex Shaklee diperbuat daripada tanaman alfafa secara organik di california yang bebas dari petisid, herbasid dan menggunakan bahan kompos/baja bebas kimia. Tumbuhan ini mengambil masa sekurang-kurangnya 2 tahun untuk membesar dan akarnya boleh mencapai sehingga 20 kaki kedalam tanah. Daun alfafa dari shaklee hanya dituai setelah ia mencapai tahap kematangan mutlak. Daun alfafa yang telah matang kaya dengan klorofil dan daun2 ini dikeringkan dengan udara secara semulajadi bagi mengekalkan nutrisi yang terkandung di dalamnya. manakala bahagian lain yang tidak penting akan dilupuskan.

Kemudian, daun2 yang telah dikeringkan akan dibiarkan menjadi serbuk sebelum dikompress menjadi tablet. keseluruhan proses ini dijalankan dibawah pengawasan dan kawalan shaklee yang sangat ketat dan teliti. Setiap tablet mengandungi 300mg alfafa yang mana 10 biji alfafa tersebut menyediakan nutrisi yang menyamai segelas susu!!!

Manfaat utama Alfafa : 

Alfafa telah digunakan oleh manusia sejak lebih 2500 tahun dan telah dikenalpasti sebagai makanan yang paling kaya dengan pelbagai nutrisi dan zat galian. Ia membekalkan nutrisi yang mana kebanyakkannya tidak terdapat di dalam buah-buahan mahupun sayuran. Ia kaya dengan :

* Protein
* Asid Amino
* Klorofil
* serat
* 15 zat galian
* 10 Vitamin
* 8 Enzim
* Fitokimia

Antara khasiat Alfafa ini adalah :

heart Mencuci hati, darah & usus - Ia adalah makanan yang sangat berakali yang boleh mengembalikan kenormalan badan yang berasid, menghilangkan toksin dari badan, membersihkan hati, kolon, darah dan mencantikkan kulit dan otot.

heart Melawan Alahan - Memperbaiki keadaan kulit dan hidung yang sensitif, kurap, bau badan & ulat air dengan berkesan.

heart Baik utuk perubahan patologi dalam perut dan usus - Memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung, ulser, gastrik, hepatitis dan sembelit.

heart Menyingkirkan lemak dan kolesterol - kajian klinikal terbukti bahawa penggunaan jangka panjang alfafa ini akan menghapuskan lemak, mengurangkan kolesterol, mencegah penyakit janjung, stroke dan darah tinggi. Hanya Alfafa sahaja yang mengandungi saponin, seperti span yang bertidak sebagai serat yang mampu menyerap kolesterol...so kepada yang nak kuruskan badan/ mengurangkan kadar kolesterol dalam badan mmg sgt2 sesuai utk memakan alfafa ni...

heart Melawan Tumor - Alfafa bertindak utk mengalkalikan badan, dengan itu, dapat memperbaiki sel2 kanser dan membuang tumor!.

heart Melegakan keletihan - Melegakan keletihan dan rawatan kepada kebnayakan jenis penyakit.

heart Mencegah & merawat atritis - Melegakan atritis dan kesakitan.

Wah... banyaknye kelebihan alfafa ini utk kecantikan dan jugak kesihatan kepada manusia!!! Rugi kepada individu2 yang tak mencubanya... =)

Berminat nak mendapatkannya????? 
Sila hubungi saya segera untuk mendapatkan keterangan lanjut serta free consultation  : -



Eyza
Shaklee Independent Distributor [ID No : 868983]
SMS / WHATSAPP / VIBER  : 019-6322311 | Email ;  fz_fizam@yahoo.com

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.



0 si gojes sedang bersembang!:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tuan punye blog :kisahoneydanbee