My Followers

Friday 28 September 2012

Haul : Etude House


Dah lame rasenye xupdate pasal barang2 mekap kan????hahahahahha..semenjak xkeje ni, nak beli barang2 mekap kene pikir 10x kot…huhuuhuhuuhuhu… *dush3x*
Last week , aku berkesempatan pergi jalan2 kat Melaka…ceh padahal balik kampung…Aku  paling suka la shopping barang mekap kat Jusco Aeon Bandar Melaka..pasal senang nak cari parking + aku xperlu bersusah payah meredah jamm ~~~

Ni lah antara barang mekap yg sempat aku angkut mase shopping2 kat Etude House…tu pun pasal amoy tu bgtau, kalau beli 3 barang, can get less 30%...Oh wow!! Pandai betul trik bisnes dieorg ni utk up kan sales…wawawawaawa..aku ni dah name perempuan, mmg pantang dengar sales2 ni…

Proof 10 Eye Primer

Sebenarnye xtau nk mula dari mane, kite start dgn “ Proof 10 Eye Primer”  dulu la ye…Eye Primer ni digunakan sebagai base utk mekap mata sebelum korang tenyeh eye shadow/eyeliner korang tu kat kelopak mata… Ia digunakan utk memastikan mekap mata kite mampan, tahan lama & utk memastikan colour eye shadow tu lebih menonjol bila disapu kat kelopak mata korang....

Styling Eye Liner

Seterusnya, Styling Eye Liner in white colour…haaa..kalau yg ni mmg dah lame aku dok usha2 benda alah ni….coz koleksi yg aku ad tu kureng  sesuai bila apply kat mata aku … Ok white eye liner ni digunakan utk mendapatkan effect mata besar mcm Barbie doll !!!.. Tekstur nya lembut, mudah utk apply kat mata + ad kesan shimmering…I likeeeee……Stakat ni mmg puas hati la pakai white eye line form Etude House niyh…

Span  for foundation/compact powder
Next item ni for sure, korang lagi tererlah dari aku…;P  ianya adalah span for foundation/compact powder…..dan sudah tentu korang pun tau n pro mcm mane cara nak menggunakannye.... hehehhehehe…jadik ak xyah la bg tau lagikkk….

Oh yea, 2 lg item tu free gift yg aku dpt dr Etude House iaitu :

Precious Mineral Sun BB Cream SPF 30/PA++ & SPF 50+/PA++
yang kaler white kat sebelah kiri tu Precious Mineral Sun BB Cream SPF 50+/PA++ Whitening & Anti Wringkle, Anti Darkening & Long Lasting Waterproof… belah kanan yang kaler pink  tu plak Precious Mineral BB Cream Bright Fit SPF 30/PA++ kedua-dua BB Cream ni aku xmenerai lagik..so xtau serasi ker dengan kulit muka aku…

AC Clinic Daily Skin Care Kit
Yang sebelah kiri tu, AC Clinic Daily Toner di gunakan selepas mencuci muka….gunakan spt toner biasa….yang  sebelah kanan tu plak AC Clinic Daily Gel Lotion digunakan selepas memakai toner  yang bertindak sebagai pelembab….yang ni pun aku xterai lagik, so xtau sejauh mana keberkesanannye pd kulitku ini..muehehehhehehe…
Ok cukup setakat ni dulu…

Tatatititutu….







0 si gojes sedang bersembang!:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tuan punye blog :kisahoneydanbee