My Followers

Monday 7 January 2013

Bagaimana nak UNLOCK modem broadband ZTE????

Assalamualaikum......

Hari ni aku nak berkongsi cara mcmane nak UNLOCK modem broadband ZTE HSDPA kat korang...
ehhhh..sebelum tu, korang mesti tertanye2 kan, UNLOCK tu untuk ap ye??? kenape kene UNLOCK modem lak???

Ok meh sini aku terangkan serba sedikit...UNLOCK ni untuk membolehkan kite masukkan/guna ap2 simkad telco lain kat modem broadband kite tu...Selagi korang x unlock modem tu, sampai bile2 la korang xleh nak gune simkad telco lain utk melayari internet...hehhehehhe.....korang ikut jek instruction kat bawah ni ye....

1) Sila download software KAT SINI

2) Keluarkan simkad lama, dan gantikan dengan simkad baru yg korang nak guna.. ( cthnye nak tukar simkad Celcom kepada U-Mobile)

3) Plug modem korang tu kat PC/ lappy korang..ingat tau,kadang2 broadband manager akan display mintak unlock code..tapi korang abaikan jek ( close jek dialog box tu)

4) Unzip file yang korang dah download tu & bukak file dccrap.exe

5) Select manufacturer ZTE Data Card kat kotak yg paling atas tu ( jgn silap pilih plak) -NO 1



6) kat kotak "Select model " tu korang pilih je "Auto Detect (Recomended) " - NO 2





7) Kemudian, Click find button ( gambar kanta pembesar)..(NO 3) tunggu sampai kotak yg kat bawah tu display data2...and........



8) Last sekali korang tekan jek la kat kekotak "UNLOCKING" - NO 4



   
DONE!!!! yeay!!!!!

sekarang  boleh la melayari internet dgn sesuka hati korang nak pakai simkad telco ap pun...hehehehehhe dah jimat, sebab xpayah dah beli modem baru.... =P

SELAMAT MENCUBA!!!


P/S : artikel ini ditulis pada 01 july 2013... saya tidak pasti samaada software ini masih available dan boleh digunakan atau tidak...





3 si gojes sedang bersembang!:

Unknown said...

xleh nk dwnload pun.. blh x tlg je saya dptkan unlock kod saya? dia nk 16 digit no.. ni imei modem saya 355435046002027

mrhanafi said...

terima kasih berkongsikan info yang amat menarik ini.


p/s : Dapatkan info menarik dalam blog saya di SINI

Arzan said...

software tu tak boleh download pun..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tuan punye blog :kisahoneydanbee