My Followers

Saturday 30 June 2012

Halal Ker produk Shaklee ni???

Ramai yang individu2 diluar sana mengajukan soalan mengenai tentang status HALAL produk shaklee ni..xkiralah melalui sms/email, mahupun inbox di FB...

ramai yang jugak keliru dengan shaklee yang dipasarkan di Malaysia dengan yg oversea punya tuh.. ada kawan yang bagi link bertanyakan status shaklee dan pengesahan shaklee kanada yang mengatakan produk shaklee tidak halal..

untuk makluman, produk shaklee Malaysia adalah HALAL.
dibawah ini disertakan senarai produk shaklee diimport masuk ke Malaysia..dan disahkan oleh ISA..



dan ini pula daripada JAKIM yang mengiktiraf ISA sebagai badan yang bertanggungjawab untuk memberi status halal bagi produk luar negara...

Semoga informasi ini dapat membantu kawan-kawan semua lebih yakin dengan produk shaklee ni..dan tidak ragu-ragu untuk menggunakan produk ini sebagai amalan seharian anda...

oh yea, untuk rakan2 yang berada di negara selain Malaysia, sila rujuk pada Shaklee Distributor anda ya. Saya tidak pasti bagaimana pemprosesan di negara lain. Pernah juga saya buka Shaklee Japan, tapi, produk yang tersenarai juga agak berbeza dengan di Malaysia. Maka, saya tidak pasti, status halal gelatin mereka.

Yang pasti, untuk PENGGUNA MALAYSIA, segala produk telah dihasilkan di US, dan di bawa masuk ke Malaysia, dan produk ini TELAH DIIKTIRAF HALAL oleh ISLAMIC SERVICES OF AMERICA ( ISA) 


credit

Salam Sayang,

CPM Eyza

Friday 29 June 2012

Risau Perut Makin Buncit??????


"FYI...i lost 3 kgs dgn amik lecithin je selama 2 minggu...kehkehkeh..alhamdulillah...yg bestnya laki aku kata...badan aku nampak lain...aku pun tatau apa yg lainnya...tp bestlah sbb buncit perut aku berkurangan (hilang tu belumlah lagi...)
so aku nak amik lecithin, b comp dan alfalfa. Nanti aku bg feedback kat ko bila aku full run..."

Saye copy testimoni dari entry cikpau di  LINK

Woww!!!! Saya pasti yang kat luar sane pun teruja ( sebenarnye saye sendiri pun ikut teruja tau)..Al-maklumlah LEMAK KAT PERUT ni paling susah nak dipecahkan & disingkirkan... Yelah, kalau muka & kulit badan dah cantik licin + glowing2.. tapi PERUT BUNCIT, badan plak GEMUK!!!!    baju plak banyak yang dah sendat, kalau muat pun lemak berketul2 disini sana.....Argghhhhhh...... tentu merunsingkan diri anda siang dan malam bukan???  Meh cuba LECITHIN daripada Shaklee nih...Bukan sahaja memecahkan lemak2 yang tidak diperlukan dalam badan, tapi banyak lagi fungsinya untuk perkembangan otak, mencantikkan rambut,kesihatan jantung,merendahkan kolesterol dan banyak lagik... 


Nak tau apa KELEBIHAN & juga RAHSIA LECITHIN...  Baca Di Link ni anda pasti teruja!!!!! 


Untuk keterangan lanjut, sila hubungi :
SMS / WHATSAPP / VIBER  : 019-6322311 Eyza
FB : LF Eyza Catalyst
Email : fz_fizam@yahoo.com


** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Thursday 28 June 2012

Apa itu Lecithin Shaklee?????





Pasti ramai yang kurang tahu pasal Lecithin Shaklee ni kan????.. atau mungkin ade yang langsung tak pernah dengar bukan?????

LECITHIN ni antara vitamin glamour di kalangan mereka yang nak KURUSKAN BADAN kerana lecithin berfungsi memecahkan lemak.. dan saya pasti ramai yang tak tau yang lecithin sebenarnya berfungsi lebih dari itu….
Lecithin dinamakan “pengemulsi semulajadi” kerana lecithin mempunyai kesan melekat kat lemak….dalam perkataan ringkasnya,lecithin menyebabkan lemak tu terapung kat dalam darah…dan seterusnya mencegah lemak dari melekat kat dinding membrane.
Lecithin tak boleh dihasilkan oleh badan tetapi ianya sangat diperlukan oleh bdn ..Lecitin boleh diperolehi melalui kuning telur, jagung, soybeans …
dan tahukah anda ~ Soybean Lecithin is the richest cholesterol-free source of lecithin…dan yang menariknya..Lecithin Shaklee adalah bersumberkan dari soybean…

13 kelebihan tentang Lecitin yang anda perlu tahu :-

♥ Lecithin bertindak sebagai pelarut utk kolestrol,triglycerides dan lemak2 yg lain.Sebab tu ia membantu mencegah penyakit2 seperti high blood pressure,stroke,heart disease, arteri yg mengeras … Malah sesetengah pakar mengesyorkan pengambilan up to 6000-7000mg sehari jika berhadapan dgn masalah kesihatan yg sebegini.
♥ Kenapa org yang NAK KURUS suke lecithin????? Sebab ia bertindakmengemulsikan lemak (ayat simplenye..ianya memecahkan lemak)..Tahukah anda..Lecitin mampu membakar lemak lebih cepat jika disertakan dengan senaman yang bersesuaian… Pengambilan Lecithin 4000mg sehari pasti membuahkan hasil yang diidamkan..
♥ Lecithin memainkan peranan utama dalam penyerapan zat2 penting dari saluran darah ke dalam sel2 bdn..Tanpa lecitin yg mencukupi..membran sel akan mengeras dan seterusnya menyukarkan proses penyerapan….Banyak faktor seperti bahan2 kimia dari persekitaran yg tercemar,bahan2 metal,dadah,food additives, pesticides, etc.. semuanya menyebabkan membran sel mengeras yang mana pastinya menyukarkan proses penyerapan zat2…jadi dgn cara menambahkan pengambilan Lecitin ,pasti ianya keputusan yg bijak.
♥ Lecithin membantu mengurangkan atau mecegah penyakit berkaitan hati. 
♥ Lecitin merupakan sebahagian dari unsur yang mengelilingi fiber saraf.Tanpanya,fungsi saraf ni kurang efisien. Sebab tu mereka2 yang menderita akibat multiple sclerosis, fibromyalgia, tekanan, PMS, dapat merasakan kesan yang positif apabila mengambil lecithin
♥ Lecithin membantu sistem imunisasi dengan membalut sel darah merah kita dan seterusnya memberi perlindungan dari serangan virus,germs,bakteria.Disamping itu, struktur lecithin itu sendiri melindungi sel dari teroksida
♥ Lecithin juga dikenali sebagai makanan otak dan saraf.Ia membantu sel otak berkembang,penting dalam transmisi saraf impuls dalam otak dan memainkan peranan dalam neuro transmitter(berkaitan short term memory) . Lecithin dipercayai mampu mengurangkan atau mencegah senility (nyanyuk) atau Alzheimer’s disease. Malah sesetengah pakar menyarankan pengambilan 7000mg sehari utk memulihkan sistem ingatan…
♥ Lecithin juga dikatakan sumber hormon neurotransmitter dimana ia menggalakkan proses tidur.Kekurangan hormon ini dikatakan punca insomnia.
♥ Lecithin adalah asid lemak perlu yang penting dalam penjagaan paru2 kerana kebolehannya mencairkan mukus dan mencegah iritasi .Dan sebab itulah ianya berguna bagi2 mereka2 yg ada alergi,hay fever,asma,bronkitis dan emphysema
♥ Lecithin bertindak sebagai pelincir bagi joint(sendi2) dan membantu dalam penjagaan tisu buah pinggang as well as the sistem penghadaman.
♥ Lecithin adalah zat utk kecantikan.. ianya perlu dalam menghasilkan rambut yg sihat..cantik berkilat,kulit yang lembut gebu dan juga dalam mencegah eczema.
♥ Lecithin diperlukan dalam penghasilan pelbagai hormon seperti epinephrine, .Sebab tu ianya amat berguna dalam mengurangkan atau mencegah PMS dan gejala2 menopause.
Lecithin, bersama unsur2 lain digunakan utk membuat cecair hempedu (bile).. Bile ni fungsinya plak mencairkan lemak dan ..Pengemulsian ini memudahkan penyerapan zat2 seperti vitamin A,D,E dan K ke dlm badan

*Sebiji lecithin Shaklee mengandungi 530mg of Lecithin.


Untuk keterangan lanjut, sila hubungi :
SMS / WHATSAPP / VIBER : 019-6322311 Eyza
FB : LF Eyza Catalyst
Email : fz_fizam@yahoo.com


** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


Wednesday 20 June 2012

VIT C Shaklee for Glowing Skin!!!


Biasa kita dengar Vitamin C  boleh mencantikkan dan melicinkan kulit badan seperti yang diperkatakan di dalam media massa, majalah hiburan atau surat khabar , terdapat artis hollywood tidak kurang artis tempatan juga telah mengambil suntikan Vit C untuk kekal jelita.Sejauh manakah kebenaran fakta itu??????

Vitamin C iaitu juga dikenali sebagai Ascorbic Acid merupakan vitamin yang larut air amat diperlukan kerana ianya tidak dapat dibina secara semulajadi oleh tubuh badan manusia.Oleh yang demikian ianya perlu diambil secara pemakanan atau suntikan.

Kekurangan Vitamin C boleh menyebabkan penyakit Scurvi  iaitu melemahkan muscle, gusi berdarah , kehilangan gigi , kulit berdarah dan juga mudah keletihan dan depress. Malah kurangnya vitamin C di dalam tubuh badan juga akan mengakibatkan luka lambat sembuh.

Kekurangan Vitamin C biasanya terjadi kepada individu yang menghadapi AIDS,cancer,ulser perut,perokok, stress yang berpanjangan, pesakit yang menjalani surgery, individu yang berada di tempat sejuk dalam jangka masa yang panjang dll.

Fungsi Vitamin C

1.Membantu tubuh badan menghasilkan kolagen iaitu struktur utama dalam saluran darah, gigi, gusi, rambut, kulit , tendon dan ligament.

2.Vitamin C penting untuk mengawal level nitric oxide iaitu bahan kimia semulajadi yang membantu dalam mencegah pengerasan saluran darah oleh itu membantu mencegahpenyakit darah tinggi,sakit jantung ,stroke (angin ahmar),kerosakan buah pinggang dan sebagainya.Mencegah penyakit barah kerana fungsinya sebagai antioksida yang meneutralkan radikal bebas dan mencegah kerosakan sel-sel badan.

3.Membantu detoksifikasi bahan pencemar di dalam tubuh badan seperti (plumbum dan raksa)

4. Membantu metabolisme kolesterol di dalam badan justeru mengelakan penyakit batu karang pada hempedu dan mengurangkan kolesterol dalam darah.

5.Mengurangkan tahap penyakit (severity) demam, batuk dan selsema 

6. Membantu dalam penyerapan zat besi yang diperlukan oleh badan untuk pembentukan darah, brains development , kontrol aktiviti otot.jika kurang nya zat besi memberi kesan kepada immune sistem badan kerana T-cell yang diperlukan untuk antibodi berkurang. 

Lihatlah betapa pentingnya Vitamin C dalam tubuh badan manusia.

RISK jika Vitamin C terlebih dos penyakit batu karang,diarrhea dan nausea

Bagaimana untuk mendapatkan Vitamin C sumber makanan semulajadi seperti buah-buahan dan sayur-sayuran ,supplements vitamin C dalam bentuk askorbic asid seperti :


SHAKLEE Sustained Release VITA- C

-menawarkan perlindungan perlepasan terkawal semula jam demi jam dengan menggunakan tumbuh-tumbuhan semulajadi untuk memberikan bekalan vitamin C kepada tubuh badan secara lembut dan berterusan.

Sumber Makanan yang kaya Vitamin Cbuah-buahan seperti strawbery, buah sitrus seperti oren dan tomato, sayur brokoli,honey dew 

Pregnant dan breasfeeding mommies dicadangkan untuk mengambil lebih Vitamin C dalam diet harian.Smoking juga mengurangkan kadar vitamin C di dalam badan.Jadi perokok tegar, perokok shisha dicadangkan untuk mengambil lebih Vitamin C.

(source : Dr. Norman ,healthyvitaminsguide )

Untuk keterangan lanjut, sila hubungi :

SMS / WHATSAPP / VIBER : 019-6322311  
Email : fz_fizam@yahoo.com

P/S : jangan lupa tau nyatakan masalah kulit yang anda hadapi supaya mudah untuk saya consult anda =D
        dan kepada yang nak dapat harga istimewa dari saya sila nyatakan " SAYA MAHU HARGA YG SUPER DUPER ISTIMEWA


** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Friday 8 June 2012

Shaklee Produk ada Kelulusan KKM Ker??????

Assalamualaikum.....

Semalam, saya ad menerima SMS daripada seseorang yg tidak dikenali yang bertanya " Adakah Produk Shaklee ni mendapat KELULUSAN Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) ????????? "  and the answer is YES!!!!

Tapi, macamana nak tahu tanda2 kelulusan KKM tu??????

Senang jek.......


  • Perhatikan di bahagian kanan depan botol Shaklee ade sticker berkilat ( hologram sticker). Kat sticker tu ade serial number dan ade printed KKM.
Meh nak tunjuk Picture hologram sticker kat korang ^_^
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
V

  • One More thing, di setiap botol Shaklee ni ada printed "Diluluskan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia" dan ada Serial number MAL xxxxxxxx.... 
Meh nak tunjuk Picture Serial number MAL xxxxxxxx kat korang ^_^
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
V

hehhehehhehe... see..... mmg dah stated kat botol tuh DILULUSKAN OLEH KEMENTERIAN KESIHATAN MALAYSIA ( KKM) 

So terjawab sudah persoalan2 yang kerap diajukan kepada saya tidak kira melalui SMS/email/inbox FB... So jgn ragu2 lagik dgn Shaklee product!!! =D



* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Tuesday 5 June 2012

Nak hilangkan parut Jerawat & Jeragat???

Assalamualaikum..... =)

Nak tahu cara bagaimana untuk mendapatkan kulit yg cantik, mulus, bebas dari jeragat/parut jerawat????
Jom baca kelebihan Vitamin E Shaklee ni ...


Apa yang bestnye vitamin E shaklee ni?????

Vitamin E shaklee ini mengandungi keperluan lengkap oleh tubuh iaitu 400iu vitamin E beserta selenium.

Pada dasarnya vitamin E ialah untuk apa ye????

 ♥  Vitamin E ialah salah satu antioksidan yang penting dalam pencegahan kanser dan penyakit kardiovaskular. Ia memperbaiki peredaran darah, yang mana perlu untuk memperbaiki tisu, dan sangat berguna dalam rawatan “premenstrual syndrome” dan penyakit fibrocystic buah dada. Ia memelihara pembekuan darah yang normal dan penyembuhan, mengurangkan parut yang diakibatkan oleh sesetengah kecederaan, mengurangkan tekanan darah, membantu dalam pencegahan penyakit katarak, meningkatkan prestasi atlit, dan mengendurkan otot kaki dari kekejangan.

 ♥ Vitamin E boleh meningkatkan pengeluaran air mani pada sesetengah lelaki. Ia juga mengekalkan kesihatan saraf dan otot dan di masa yang sama menguatkan dinding kapilari. Vitamin E menggalakkan kulit dan rambut menjadi sihat, dan membantu mencegah anemia dan “retrolental fibroplasia”, sejenis gejala mata yang boleh menjangkiti bayi pramatang.

 ♥ Satu kajian yang dijalankan oleh National Cancer Institute pada tahun 1998 mendapati bahawa pengambilan vitamin E dalam jangka masa panjang dapat mengurangkan risiko kanser prostat di kalangan penghisap rokok. Lain-lain kajian megesyorkan bahawa vitamin ini dapat memperlahankan perkembangan penyakit Alzheimer. Sepanjang ini diketahui bahawa vitamin E telah menunjukkan kesan pencegahan kepada lebih kurang 80 jenis penyakit.

Kesimpulannya :

1. Vitamin E membuatkan si pengamal nampak muda kerana vitamin E melambatkan proses penuaan. Pengambilan vitamin E yang konsisten sangat membantu dalam mendapatkan tekstur kulit yang cantik. Ianya juga membantu menghilangkan parut dan jeragat.Membantu wajah nampak lebih berseri dan tidak kusam.

2. Vitamin E mencegah segala pertumbuhan abnormal sel terutama kanser. Seorang teman sebelum ini mengalami masalah dimana tempat kemaluannya didapati mempunyai benjolan seperti bengkak ketumbuhan, beliau mengamalkan pengambilan 2 biji vitamin E selama 7 hari dan alhamdulillah ketumbuhan itu mengecut dengan sendirinya. Ini kerana Vitamin E membantu mengecutkan pertumbuhan abnormal sel dan melancarkan saraf terutama bagi ibu yang menyusu dan dapat mengelakkan bengkak susu yang berlarutan.

3. Vitamin E sangat membantu dalam aspek kesuburan. Bagi ibu yang menyusu, kedinginan adalah masalah biasa yang bakal dilalui disebabkan hormon prolaktin yang lebih tinggi dari hormon estrogen. Walau bagaimanapun, pengambilan vitamin membantu mengatasi masalah kedinginan.

4. Vitamin E membantu pengaliran darah dengan lebih lancar. Membantu mengatasi masalah sarah belakang terutama mereka yang sering mengadu masalah sakit bahagian belakang badan.

5. Vitamin E membantu mempercepat proses baik luka. Sangat membantu apabila si ibu yang menyusu mengalami luka2 di bahagian nipple. Rata2 ibu yang menyusu akan melalui saat sukar apabila puting susunya melecet ataupun luka. Pengambilan yang konsisten sangat membantu si ibu recover dari kesakitan yang dilalui.

6. Bagi wanita yang pernah melahirkan anak, perasankah anda kawasan erola iaitu kawasan bahagian puting susu menjadi besar dan gelap. Semakin banyak kelahiran akan membuatkan ianya semakin gelap. Namun dengan pengambilan vitamin E yang konsisten membantu kawasan gelap itu mengecil dan warna puting menjadi cerah semula.

7. Bagi yang mempunyai masalah pre-menstrual yang teruk, vitamin E membantumengurangkan kesakitan akibat pre-menstrual.

Sila hubungi saya untuk dapatkan konsultasi secara percuma tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian dari saya sebagai Shaklee Independent Distributor anda.

Sila hubungi : CPM Eyza 019-6322311 atau email kan kepada fz_fizam@yahoo.com ATAU PM Inbox FB Red Scarlet Saya sedia membantu anda!!!!!


** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Monday 4 June 2012

Skin Care Product - ENFUSELLE Shaklee

Assalamualaikum....
Ramai telah inbox kat FB /email untuk minta penjelasan kepada saya mengenai skin care set ENFULLSE Shaklee.. Meh nak tunjuk gambo skin care set yg sedang hot tuh :



SKIN CARE ENFUSELLES - Sesuai pd yg berumur 25 ke atas atau yang punya masalah kulit berminyak, terlalu kering, dan sensitif..untuk memudahkan anda membuat pilihan, terdapat 2 kategori product Enfuselles Shaklee ni...

Meh2 jemput baca semua~~~~~

(i) Normal to Dry Skin : Sesuai utk mereka yg mempunyai kulit yang kering dan sensitif.terdiri daripada :

 1) Hydrating Cleansing Lotion :
Emulsi berkrim ini bertindak menanggalkan kotoran, bahan pencemaran dan mekap tanpa menjejaskan lapisan minyak semulajadi kulit.

  • Emolien yang kaya serta tambahan Vitamin E menjadikan kulit halus, seimbang dan berseri
    Mencerahkan tona kulit 
  • pH yang seimbang 
  • Hipoalergenik 
 2) Hydrating Toner :
 Meneutralkan Tindak Balas Yang Boleh Merosakkan Kulit
Hydrating Toner melegakan dan menyediakan kulit untuk rawatan Enfuselle.

Terbukti secara klinikal 
  • Meneutralkan kerosakan sel akibat tindak balas kulit dengan besi dalam air paip
    pH yang seimbang 
  • Rumusan tanpa alkohol yang menyejat dengan cepat tanpa mengeringkan kulit 
  • Melindungi lapisan minyak semulajadi kulit, menyucikan dan melembutkan dengan ekstrak witch hazel dan kamomil 
 3) Hydrating Moisturizer :
Melembapkan Kulit Sehingga 24 Jam
Krim tanpa minyak dan tidak melekit yang kaya dengan agen pelembap bagi menyerlahkan kehalusan  dan keanjalan kulit dengan serta-merta.

Terbukti secara klinikal: 
  • 102% peningkatan keanjalan kulit dalam masa 28 hari 
  • 195% pengurangan garis-garis halus dalam masa 28 hari 
  • 21% pengurangan kedutan dalam masa 28 hari 
  • Kesan yang ketara dapat dilihat dengan serta-merta, dan ia berterusan sehingga 24 jam 
  • Garis-garis halus berkurangan dengan ketara 
  • Hipoalergenik 
 4) Eye Treatment :
 Garis-Garis Halus dan Kedutan Tidak Lagi Ketara!!!!
Mengurangkan kemunculan garis-garis halus dan kedutan serta menghilangkan sembap bawah mata dengan bantuan pelbagai nutrien dan botani khusus.

Terbukti secara klinikal: 
  • 233% pengurangan kedutan pada kulit dalam masa dua minggu 
  • 120% peningkatan kekenyalan dan keanjalan kulit dalam masa dua minggu 
  • 209% pengurangan garis-garis halus pada kulit dalam masa lapan minggu 
  • 32% peningkatan kemampuan kulit untuk menahan lembapan lebih lama dalam masa lapan minggu 
  • Ton kulit yang kembali sekata dalam masa 12 minggu 
  • Kandungan botani anti-penuaan dan vitamin C memberikan faedah yang ketara pada kulit halus di sekeliling mata 
  • Juga sesuai untuk bahagian leher dan mulut 
  • Hipoalergenik, diakui oleh pakar-pakar oftalmologi dan selamat untuk pemakai kanta lekap. 



(ii) Normal to Oily Skin -Sesuai utk kulit berminyak dan berjerawat serta sensitif.Terdiri daripada :

1) Purifying Cleansing Gel :
Gel berbusa bertindak dengan lembut untuk menyingkirkan bahan pencemaran, mekap dan minyak berlebihan.

  • Bahan-bahan khas serta tambahan Vitamin E menjadikan kulit terasa segar dan lembut 
  • Mencerahkan tona kulit 
  • pH yang seimbang 
  • Hipoalergenik 
2) Purifying Toner :
Dengan Tiga Tindakan Untuk Menghentikan Kerosakan Pro-Oksida
Purifying Toner merangsang dan menyegarkan kulit sebagai persediaan rawatan Enfuselle.

Terbukti secara klinikal 
  • Meneutralkan kerosakan sel akibat tindak balas kulit dengan besi dalam air paip 
  • pH yang seimbang 
  • Menyegarkan dan memperhalus kulit dengan ekstrak likoris, ginseng dan witch hazel 
  • Meminimumkan kemunculan liang-liang yang besar pada kulit 
  • Membantu mengawal kulit berminyak 
  • Hipoalergenik 
3) Balancing Moisturizer :
Formula Ringkas untuk Menyubur dan Melembapkan Kulit
Formula yang ringkas, tidak berminyak dan mampu mengawal pengeluaran minyak pada wajah bertindak dengan membekalkan kelembapan segera yang kulit anda perlukan bagi menjadikan wajah kelihatan halus serta tidak berkilat.

Terbukti secara klinikal: 
  • 146% peningkatan keanjalan kulit dalam masa 28 hari 
  • Hipoalergenik 
  • 173% pengurangan kedutan pada kulit dalam masa 28 hari 
  • Membantu mengembalikan keseimbangan minyak pada kulit 
4) Eye Treatment :
Garis-Garis Halus dan Kedutan Tidak Lagi Ketara!!!Mengurangkan kemunculan garis-garis halus dan kedutan serta menghilangkan sembap bawah mata dengan bantuan pelbagai nutrien dan botani khusus

Terbukti secara klinikal: 
  • 233% pengurangan kedutan pada kulit dalam masa dua minggu 
  • 120% peningkatan kekenyalan dan keanjalan kulit dalam masa dua minggu 
  • 209% pengurangan garis-garis halus pada kulit dalam masa lapan minggu 
  • 32% peningkatan kemampuan kulit untuk menahan lembapan lebih lama dalam masa lapan minggu 
  • Ton kulit yang kembali sekata dalam masa 12 minggu 
  • Kandungan botani anti-penuaan dan vitamin C memberikan faedah yang ketara pada kulit halus di sekeliling mata 
  • Juga sesuai untuk bahagian leher dan mulut 
  • Hipoalergenik, diakui oleh pakar-pakar oftalmologi dan selamat untuk pemakai kanta lekap. 
sumber : Shaklee Malaysia @ SGL

Berminat untuk mendapatkan produk ini dan mendapatkan info lanjut mengenai produk ini????

Sila Hubungi :
Shaklee Distributor
Phone : 019-6322311 ( CPM Eyza)
FB : Red Scarlet

*** Dapatkan juga konsultasi secara percuma dengan setiap pembelian daripada blog ini!!!!

Friday 1 June 2012

kau lah teman,kaulah sahabat

Assalamualaikum...
Nak tau siapa insan2 yg istimewa yg bergelar sahabat yg hadir dalam hidup saya?? 

** Sorry..aku curi pic kau kat FB**

NORAVNI - Die ni aku kenal mase aku tingkatan 2.. die budak baru kat sekolah mase tuh..Die ni sorg pendengar yg baik, memahami & agk kelakar orgnyer... Die sgt2 suke bercerita..lagi2  GTO .... hari2 if waktu free jek die mesti bercerita ttg ap yg die dah baca /tengok..jadi aku mmg xpayah la susah2 tgk tv..coz aku dah ad tukang cerita kat sekolah..hahhahahaha... 
kami mmg slalu bersama bertiga dgn sorg lg member...dimana ad dia, disitulah aku...

IMAH - Die ( sorry xder pic) ni lak aku start rapat mase form 2 gak...die ni sorg yg agk pemalu & karakternyer agk kelakar ...seorg pendengar yg baik, dan  terror  sket drpd aku dlm subjek math * sumpah aku jeles*  tapi aku xtau dimana die berada sekarang...sejak form 4, die pindah ke simpang renggam, terus jek menyepi.. adalah sekali dua hantar surat kat aku & last die tinggalkan hadiah di tangga rumah aku..lepas tu terus xder jumpe2 lagi sampai skang...huhuhuhu.. 

Mereka berdua adalah sahabat yg paling rapat sekali dgn aku semasa menengah rendah...Seyes mmg rindu sgt2 kat korang berdua...rindu nak berborak dgn korang, dan semua lah... terutama kat Imah lah..hampir 10 tahun aku xpernah bersua muka dengan die... tah mane lah die skang..dah kawen ke blom aku pun xtau lah.... hahhaha..kalau diingatkan balik, mmg best zaman ni...masing2 dok cop abg2 senior pengawas yg tetttttttt..nama2 mereka terpaksa dirahsiakan....tapi nama2 dan wajah mereka masih segar dlm ingatan aku walau aku tau abg2 tu yg dulunyer hensem & kacak sekarang dah gemok + boroi...wakakkakakakakka..

*******************************************************


NURUL HANI - Aku mula start rapat dgn die mase form 4...kami sekampung..memula aku tak kawan pun dgn die ni..bg aku die ni dah lah sombong, kasar lak tu.mmg xsesuai dgn aku...senang citer aku xsuka die lah...TAPI tah mcmane bila dah slalu melepak kat kelas tu kami jd terapat secara automatik.. Dari situ kami mula berkenalan antara 1 sama lain..BILE dah kenal, rupenyer die ni kasar kat luaran jek..hati die sgt2 baik...seorg pendengar yg baik, penasihat yg baik, tangan die ni berseni..kalau melukis mmg cunlah & slalu ad dekat dgn aku saat suka duka aku...Dia jugak pembakar semangat aku utk aku fokus on SPM.. die budak yg sgt bijak & bile dah berkawan dgn die, aku pun jadi bijak cam die..kami top 10 student..tapi dlm kelas jek laaa...hahahhahahahha Die ni jugak yg telah banyak berkorban utk masa depan aku...kalau tak kerana die, mungkin aku xder kat tempat aku berdiri sekarang.. Touching jap...mmg tiada rahsia antara kami...suka duka kami mmg same2 tempuhi..igt lagik mase kami tinggal beberapa bulan jek nak SPM, kami clash dgn bf masing2 ( ohh..lupe...kami xbercouple dgn rakan sebaya, tapi dgn yg jauh lebih tua..thehehehe xsilap 6 tahun beza kami kot) 


WAHIDA - Die ni pun aku mula kenal mase form 4 gak....she's mmg pemalu sgt2 orgnyer..suara alahai...lembut jek..ckp pun slow jek....gadis melayu paling sopan santun la dlm kelas...hahhaha.....& creative orgnyer...Aku mmg suka menyakat die niy..hahhahahhaha...


*******************************************************

Ehhh..nape tetibe ad gambo kawen lak ni????

KAKA ZIEHA - Die ni aku kenal mase memule masuk kat ADTEC dulu.....jumpe kat dorm..sebelah katil aku jek..... First Impression aku kat die??? Haaa..memule aku igt die ni sombong..pasal punye lah beria aku tanye name die 2x die buat xreti jek...ishk3x...org katil sebelah die plak yg buleh dgr aku tanye name die...hhahahahha..klako gile aku mase tuh...yg bestnyer pulak...die ni sekelas dgn aku...mcm tau2 jek..dah la sekelas, 1 dorm lagi , sebelah katil lak tu....aku slalu kalau tido terover sampai g kat katil die ( katil kami rapat2) mmg lasak tahap cipan la aku ni..nasib bek die xmarah aku/lempang muka aku kan??? hehheheheh
nak dijadikan cite, mase memule masuk kelas  tu kami berdua jek perempuan tau..lain semua lelaki..kire kami dikelilingi hero2 nakal la mase tuh..memula mcm ssh jek nak sesuaikan diri dgn dieorg..tapi alhamdullilah..kejap jek..pastu dgn ktorg skali join sekaki kenakalan bebudak tu..hhahahaha... 

kaka Zieha ni die jenis protective,garang,caring, baik,memahami,pendengar & penasihat yg baik..banyak kisah suka duka yg kami lalui sama2...Die ni slalu jek ikut semua kemahuan aku..aku nak makan ape, aku nak tu nak ni lah...hehhehe aku ni mmg sgt2 manjalah dgn die...jgn jelessss.... Walau cam tu pun, kami jugak slalu sgt gaduh + bermasam muka...hahhahahaha...xtau pasal ape, tetibe jek xbertegur sape, tapi tetap g kelas same2... pastu majok2..hahhahha..... tah ap2 jek.....

KAKA LIENS'Z - Haaaaaaa....yang ni pun 1 kelas gak ngan kite org, tapi die masuk lambat sikitla..  ishkkk mane aci, die xkene pun orientasi...
Die ni sorg yg berhati tisu,sensitif sgt2,suke benda yg comel2, creative, pink + puple mmg warna kesukaan die...so kepada sape2 yg nak bg hadiah, bg la yg ad kaler pink/purple..sure die melompat kesukaan la..die suka bermekap2 + melawa2, suke menangis..sikit2 kang meleleh la air mata die..she's so sensitive...tapi xkisahlahkan..dah tu mmg nature die...ad beberapa ciri2 die tu ad dlm diri aku la sket yg buat kami boleh rapat & berkongsi minat yg same... hehhehehe...lagi bab2 mekap, produk2, bergaya dll lah... lagik satu, die suke ketawa kuat2.. like "hahahahhahahahaha..."
same la eyza..k.lin pun~~~~ ( tu ar ayat yg die biasa guna bile ad sesuatu yg aku lakukan same mcm die buat) banyak kisah suka duka yg kami semua lalui bersama....majok2 antara satu sama lain tu dah jadi perkara biasa, gelak same2..gosip2 same..kalau kat kelas aku slalu kene sakat dgn bdk2 lelaki, kat hostel plak aku jadi sebaliknye..aku & kaka zieha mmg suka sgt menyakat minah yg sorang ni..sampai nanges2 lah die....hahhahahahha..sori ye kaka liens'z... 

RUSDI - Mamat ni pun salah sorang sahabat aku gak..kami slalu ber3 aku, rusdi & kaka Zieha  (abg,kaka & adik ) ...hhahahahhahah...kami nakal pun same2...  :P ap yg ad kami kongsi bersama2...mamat ni mmg die sgt nakal, tapi bijak...bab teknikal ni die pejam mata pun bleh buat tau...Aku yg xberapa nk terer ni slalu refer kat die lah..hehhheheh...tapi bab doc /paper work die mmg hancus.. mmg berpinarlah kepala otak ni kalau tgk file die...hadoiii..maigrain aku & kaka zieha kalau kene hantar folio... boleh demam kiteorg...hhahahahha...
Mamat ni mmg suke sgt2 menyakat aku..dah mcm2 gelaran kot die bg kat aku...errr..xyah la sebut kat sini..bebudak kelas aku tau lah cam ner.... hhehehe... tapi ad kelemahan die..bile aku sebut jek name kaka zieha, hahhaha diamlah die...kui3x... klako sgt2 mase zaman tuh.... skang die & kaka Zieha dah pun berkahwin...Alhamdulillah....

Sebenarnya ad ramai lagi yg aku tak dpt nak senaraikan kat sini...Demi utk menjaga sensitiviti masing2..yelah, ad yg dah berkahwin, kot2 la pulak bininye terbaca plak belog aku ni xker naya..kang timbul salah faham ssh jugak kan...so kepada yg xder dlm senarai tu ,jgn kecik hati ye..korang yg tak tersenarai tu bukan bermaksud aku tak ingat/lupe kat korang...korang ttp ad dlm hati aku, cume malas jek nak tepek kat belog aku ni...kire korang masuk dlm diari hatiku jek la ye..bukan diari online ku... hhehehhe ...Ape pun thanks coz hadir dlm hidup aku & menambahkan lagi warna-warni dalam kanvas lukisan hidupku... Aku mmg rindu sgt2 kat korang semua skali....dikesempatan ni jugak mane2 kawan2 aku yg mane message / pangilannye xberjawap/aku xreturn call/pm kat fb tapi xberjawab tu aku minta maaf ye.. Apepun, aku tetap sayang kat korang2 semua...Rindu sgt2 semua kenangan masa bersama2 dulu.....love korang~~~~

Salam Sayang,
CPM Eyza


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tuan punye blog :kisahoneydanbee